dinsdag 25 november 2008

Wim van Dijk

Adri en uiteraard ook Carla,

Natuurlijk wil ik graag een bijdrage leveren aan een memorabel boekwerkje ter gelegenheid van jouw jubileum. 40 Jaar is tenslotte een hele tijd. Daarbij zeg ik dan gelijk dat die tijd veel korter is dan het voor de jongeren onder ons lijkt.
Het is ontzettend lang om tegen op te zien. Maar als je terugkijkt dan is het allemaal voorbijgevlogen. Qua diensttijd loop ik wel wat achter op jou, maar ik weet van jou dat jij dat niet anders beleeft dan ik.

Als toenmalige medewerker van de Sociale Dienst heb ik jou, jij werkte toentertijd bij Algemene Boekhouding, in 1972 leren kennen. Echte werkcontacten hadden we niet veel, alleen via de jaarfeesten en ons gemeentelijk voetbalteam leerde ik je kennen als een goede collega en een aardige vent, over wie gewaakt werd (en nog steeds gewaakt wordt, neem ik aan) door een leuke en spontane vrouw.
In 2001 veranderde er iets. Toen kwam ik naar de afdeling Centrale Ondersteuning. Als lid van de selectiecommissie was je daar zelf overigens medeverantwoordelijk voor. Vanaf dat moment ben ik je veel beter gaan kennen en dat was me een genoegen.
In de afgelopen (ruim) 7 jaar zijn we intensief met elkaar opgetrokken en op momenten zelfs erg intensief. Op die periode kijk ik ondanks de heftigheid van sommige zaken met veel plezier terug en ik hoop van harte dat dit wederkerig is.
Ik heb getracht jou en jouw cluster te faciliteren, op momenten welke daarom vroegen jou ook daadwerkelijk te ondersteunen, maar vooral jou de ruimte te geven om AK aan te sturen.
Want het is uiteindelijk het functioneren van jouw AK wat maakt of je succesvol bezig was of juist niet.
Laat ik je maar gerust stellen: de club AK, geen van de onderdelen uitgezonderd, marcheert goed. Het werk wat gedaan wordt is kwalitatief en qua omvang goed; nieuwe ontwikkelingen worden goed opgepakt; de werkcultuur en de sfeer is goed. Bovendien zetten alle medewerkers zich in voor het behoud van die goede sfeer.

Met jou heb ik erg goed kunnen samenwerken. Je bent een goede en loyale teamgenoot gebleken.
Ik richt me nu nog even op jouw (korte) jaartje wat jij nog wilt gaan. Ook dat zal wel weer ‘roerig’ worden, want de ontwikkelingen staan niet stil. Kijkend naar de afgelopen 7 jaar zal ook het komende jaar, mede dank zij jouw inspanning, weer tot een goed einde komen.
Ik zie er in ieder geval niet tegenop, integendeel, het zal me weer een genoegen zijn om samen met jou op te trekken.

Wim

Geen opmerkingen: