dinsdag 25 november 2008

Frits Fastenau

Beste Adri,

Als je 40 jaar bij één baas werkt, dan mag dat met recht een on(t)roerende zaak worden genoemd, een belasting is het echter geenszins om je daar mee te feliciteren.
Van mij dus geen woord over OZB, maar wel een woord van waardering voor wat je in deze 40 jaar hebt bijgedragen aan de gemeente Boxtel en haar inwoners. Met grote kunde en inmiddels ook grote ervaring. Uiteraard doe je dat met velen samen, maar jou zie ik toch graag als de spil waar het in het Administratiekantoor om draait. Kern daarvan is immers jouw sterke geloof in onze en vooral ook jouw eigen kracht! Inmiddels is al vele malen bewezen dat Boxtel zeer goed in staat is haar eigen processen op te bouwen en goed te laten draaien.
Het is niet gemakkelijk als burger die belasting moet betalen tevreden te zijn over die verplichting, dus in feite sta je voor een ondankbare taak. Als hoofd van een uitvoerende afdeling die voor het onderhoud zorgt, heb ik het dan wellicht makkelijker. En toch beseft men dan wellicht onvoldoende dat jij de zaken goed voor elkaar hebt en dat men als burger daar wél de vruchten van plukt.
Ook voor de interne processen ben jij een belangrijke spil. Ik durf te beweren dat Boxtel met haar automatisering lang nog niet zo ver was geweest als jij hier niet je volle inzet aan had gegeven en wij anders de woorden Query of Impromptu nog enkel in boeken hadden zien staan. Daarvoor past mijn bewondering en dank. Jij behoort tot de medewerkers die Boxtel STERK maken, Samenwerkingsgericht, Trots, Energiek, Resultaatbewust en Klantgericht!!
Maar ook de gesprekken aan de lunchtafel brengen goede herinneringen in mij boven. Het is altijd verwonderlijk hoe snel de wereldproblemen besproken en opgelost kunnen worden tussen een paar happen door. Scherpzinnig, collegiaal, en met humor relativerend weet je de middagpauze smaakvol te vullen. Een Beste vent, dus. Daarom kan ik het toch niet laten af te sluiten met een OZB, Ontzettend Zeer Bedankt, Adri, en van harte gefeliciteerd met je jubileum!

Frits Fastenau
Hoofd Afdeling Openbare Werken


Geen opmerkingen: