woensdag 19 november 2008

Ans van den Brand

Beste Adri,

40 jaar bij dezelfde baas, dat kunnen er niet veel zeggen. Als een van die oud gediende ken ik je al heel lang en heb je nog binnen zien komen. Op afdeling boekhouding, zoals dat toen nog heette. Achter in het oude gemeentehuis. Met “de Peijn”, Scheutjens en Wout Weijers, om er maar eens een paar te noemen.

Voor een praatje kwam je naar de dames van Interne Zaken. Gied Segers en Jos van de Goor waren ook regelmatig van de partij en dan ging het er soms hevig aan toe. Wekelijks werden we verrast met een nieuwe bak van Wout Weijers. Zijn bekendste, die van Oeliepoeliepoeier, ken je die nog?

40 jaar trouwe dienst zal ik je niet nadoen, hoewel ik al eerder begonnen ben bij dezelfde baas. Maar ik had de luxe om nog thuis te kunnen blijven, toen ik kinderen kreeg en ben er dus 12 jaar tussenuit geweest. Toen ik in 1986 terug kwam, zat jij er nog steeds.

Toch denk ik nog vaak terug aan “die goeie ouwe tijd”. Dat komt misschien omdat je ouder wordt en dan neemt het kort geheugen immers af.

Heel veel van de “oude garde” zijn er niet meer en verschillende zijn ons al ontvallen.

Ik vond onderstaande foto in de oude doos en is gemaakt bij het feest van Janus, de gemeentebode, in 1973. Janus, ook een verhaal apart.



Zoals je ziet zijn de bakkebaarden en kapsels inmiddels weer in de mode, dus je kunt er nog best mee

door en zoals onze Gied zou zeggen: “Mannen blijven altijd mooi”.

Geen opmerkingen: