woensdag 19 november 2008

Theo Swinkels

Beste Adri,

Donderdag 4 december 2008 is een mijlpaal in jouw arbeidzame leven omdat je dan 40 jaar werkzaam bent bij de gemeente Boxtel. Het is behoorlijk uniek te noemen om zo’n lange tijd bij één werkgever te werken. Het overgrote deel, ik denk 99,99999 %, van ons arbeidzame volkje kan- en zal dit jou niet na kunnen vertellen. Ik vind het een huzarenstukje.
Ik heb het gebracht tot 36½ jaar en dat vond ik al heel wat. Maar dan jij Adri met je 40 jaar. Jezus, wat een tijd.
Toen ik in mei j.l. afscheid van de gemeente Boxtel nam waren er nog maar enkele mensen aldaar werkzaam die er ook al waren toen ik op 1 februari 1972 in dienst trad.
Ik noem ze en jij natuurlijk als eerste: Adri van Vroenhoven, Nico van de Wiel, Geert Koelink, Chris v.d. Bosch. Volgens mij heb ik ze gehad. Jij behoort dus ook tot dit illustere gezelschap.
Op 1 februari 1972 bij mijn indiensttreding was jij al 3½ jaar aan het werk bij de gemeente Boxtel.
Toendertijd, tijdens mijn kennismakingsrondje over het gemeentehuis kan ik me mijn kennismaking met jou niet meer zo herinneren. Volgens mij behoorde jij tot de bemanning van de afdeling Algemene Boekhouding. De plaats en locatie van jouw afdeling in het oude gemeentehuis staat me nog wel helder voor de geest evenals een aantal van jouw oud collega’s. Ik noem er een aantal: Louis Scheutjens, Wil Peijnenburg, Theo Fransen, Wout Weijers, Henk Clement, Jo Hazenberg. Deze collega’s zul jij je ongetwijfeld ook kunnen herinneren.
In de beginjaren van mijn werkzaamheden bij de gemeente Boxtel ben ik ambtenaar huisvesting geweest. Vanuit deze positie heb ik veel contacten gehad met jouw afdeling, echter niet met jou persoonlijk. Ik heb toen wel veel overleg gehad met Wout Weijers in verband met huurincasso en met Jo Hazenberg die bij een aantal adressen wekelijks de huur ophaalde. Ik weet nog dat hij het had over huren van fl 2,50 per week en dat sommige huurders dit bedrag lieten opschrijven voor de volgende week omdat ze geen fl 2,50 meer in de beurs hadden. Je kunt je dit niet voorstellen. De tijden zijn echt wel veranderd.
Kort en goed, vanuit onze werkzaamheden hadden we geen contact. Wel kan me nog herinneren dat we elkaar wat langer hebben gesproken tijdens een etentje, georganiseerd door de personeels-
vereniging van de gemeente Boxtel. Jouw vrouw was daar ook bij. We zaten toevallig tegenover elkaar. Volgens mij is dit geweest rond 1979-1980 bij “De Adelaar” nadat we een rondvaart door de “Biesbosch” hadden gemaakt.. We hebben het toen nog over de gemeente Best gehad omdat je daar woont en ik een kleine 2 jaar bij de Gemeente Best heb gewerkt.
Ons sporadische contact veranderde in een veel frequenter contact toen ik per 1 augustus 1999 ging werken als applicatiebeheerder bij Sociale Zaken. Vanuit deze positie kreeg ik veel te maken met het administratiekantoor van welke afdeling jij inmiddels hoofd was geworden. Jouw afdeling regelde onze reguliere en incidentele betalingen van de bijstandsuitkeringen. Tevens zorgde jij ervoor dat de acceptgirobiljetten voor Sociale Zaken werden gedrukt. Maandelijks hadden we overleg om GISSO en GISFA af te stemmen bij welk overleg ook Johan Koemeester en Fia van der Grinten aanwezig waren. Dit overleg werd steeds belangrijker toen we overstapten naar de nieuwe pakketten van Centric: GWS4all en FIS4all.
Al met al heb ik mijn contacten met jouw altijd altijd als prettig ervaren. Ons overleg liep altijd goed. Ik kijk daardoor met plezier terug naar jouw collegialiteit.
Ik feliciteer je van harte met je 40-jarig ambtsjubileum. Tot slot wens ik je het allerbeste en een goede gezondheid toe, ook voor je familie.

Hartelijke groeten en tot ziens,
Theo Swinkels

Geen opmerkingen: